Mika Nyyssölä

– giant killer –

May-13-2018

Voiko lomallakin treenata?

Terppa kaikille!

Yhä ollaan reissun päällä. Aika on kyllä jännä asia, viikko mennyt ehkä nopeammin kuin koskaan. Normaalisti esimerkiksi perus työviikko tuntuu matelevan äärimmäisen hitaalla tahdilla. Lomilla ollessa aika tuntuu rientävän hullun nopeasti.

Terassilla istuskelen juuri nyt ja kirjoitan blogipäivitystä teille. Tällainen näkymä on edessäni:

Eilen piti lähteä ekskursiolle botskilla, mutta säät eivät ihan olleet otollisia sille reissulle. Siirrettiin retkeä ensin iltapäivään ja lopulta iltapäivälläkin tuuli ja merenkäynti oli sen verran kovaa, että koko keissi siirrettiin ensi viikon tiistaille. Tavallaan ihan hyvä, ettei tuolla väkisin pistetty porukkaa veneeseen ja ajettu aallokossa pitkin saariryhmiä. Oli hienoa, että näin ajateltiin asiakastakin ja näin resotilla on pyrkimys antaa paras mahdollinen kokemus jengille mieluiten kauniissa säässä.


Penkkipäivä Myyrin Kuntokeskuksessa!

Tasan viikon päästä sunnuntaina olis sitten tällainen Penkkaamiseen perehtyvä Workshop Myyrin Kuntokeskuksessa. Ilmoittautumisia otetaan yhä vastaan. Eli tekstaria Nikolle (040 57 10 711), jos kiinnostaa moinen homma. Jokainen osallistuja saa henkilökohtaista ohjausta paikan päällä ja katsotaan tarkkaan tekniikat kuntoon. Myös sotilaspenkkiin tutustutaan ja sen tekniikoihin. Mukana olleet saavat itselleen tehokkaan penkkiohjelman ja seikkaperäiset ohjeet sotilaspenkkaamiseen.

  • Workshopin hinta: Salin jäseniltä 10€ ja muilta 20€.
  • Homman kesto noin 2 tuntia. Voi toki mennä hieman ylikin, jos saadaan runsaasti väkeä paikalle.

Olen monta vuotta näitä penkkitekniikoita opettanut asiakkaille ja pääasiallisesti joka kerta ollaan saatu jopa välitöntä tulosta lisää penkkiin. Penkkaaminen on äärimmäisen tekninen laji, mutta kun sen oppii tekemään oikein, syntyy sitä tulostakin ihan eri tavalla. Valtavan usein näkee penkkiä tekevien ihmisten nostavan tankoa olkapäillä. Se on ehkäpä se yleisin virhe. Muistan jopa tapauksen, jossa yksi tyyppi oli sitä mieltä, että se on huijaamista jos vedetään olkapäät taakse ja nostetaan penkkiä rinnalla, koska liikematka lyhenee tällöin merkittävästi ja näin ei olisi tämän kaverin mielestä saanut tehdä. 😀

Siinä oli melkoinen selittäminen kaverille, että syy on ihan selvä, kun pidtään olkapäät takana, sillä liike on rintaan kohdistuva liike, ei olkaliike. Sitä paitsi vammautumisriskit ovat todella suuret, jos nostetaan olkapäät edellä, kun painoa on paljon. Tällä tavalla onnistutaan rikkomaan olkapäät tai ainakin saadaan niihin pysyviä rasitusvammoja. Ei siis ole huijaamista, kun teknisesti nostetaan oikein ja samalla liikerata lyhenee.

Workshopissa tosiaan syvennytään näihin tekniikoihin ja käydään ne seikkaperäisesti läpi ensin koko poppoon kanssa ja sitten jokaisen kanssa erikseen. Pyrin siis siihen, että pääsen kosketusetäisyydelle jokaisen mukana olevan kanssa ja katsotaan miten saataisiin nostotekniikka vietyä äärimmilleen.

Siisti päivä siis tiedossa! Tervetuloa messiin.


Disturbin häiriöpäivät – Vielä ehtii messiin!

Kipeen siistii kledjuu on tuolla häiriöhinnoin. Käy tsekkaa valikoima, jos vaikka tarttuis jotain kivaa itsellesi. Alennukset ovat huomattavia ja noi menee niin kovaa vauhtia, ettei kohta enää kokoja löydy!!

Klikkaa kuvaa alla!


Lomaposeerausta ja lomatreenausta

Vaikka olenkin lomilla, niin en oikeastaan koskaan tykkää olla ihan vaan tekemättä mitään. Puhun siis lähinnä treenaamisesta. Monihan tykkää lomareissuillaan ottaa kunnolla etäisyyttä salista ja treeneistä. Tämä on varmasti tosi hyvä vaihtoehto monille ja näin kuuluukin tehdä, jos tuntuu siltä, että sellainen on tarpeen. Itse tykkään yleensä käydä aamupäivästä salilla, noin tunti aamiaisen jälkeen. Käyn tekemässä hyvät treenit alle, jonka jälkeen päivä on tavallaan vapaa mille tahansa aktiviteetille, oli se sitten vaikka pelkkää löhöilyä rannalla ja bissen siemailua.

Lomaposettelua. 😝

A post shared by Mika Nyyssölä (@nyyssis) on

Mulle on jostain syystä kauheen tärkeää päästä tekemään se jumppa, ihan oman psyykenkin kannalta. Jos en tee sitä treeniä, jossain kohtaa alkaa ahdistaa ja ylimääräinen energia ikään kuin patoutuu sisään. Olen siis huomannut parhaimmaksi vaihtoehdoksi käydä kiltisti siellä salilla treenaamassa edes jotain, jonka jälkeen annan itselleni luvan muille paheille. Useimmat teistä varmasti tietää, etten ole niin ehdoton offilla asioiden suhteen. Joskus saattaa treenit jäädä välistä, syödään toisinaan vähän mitä sattuu herkkua ja silloin tällöin voidaan nauttia lasi viiniä illallisella tai huurteinen saunan jälkeen. Tärkeintä on se kokonaisuuden hallitseminen. Se, että pidät palaset hallussa ja pääasiallisesti toimit määrätietoisesti pyrkien pääsemään tavoitteisiin. Se satunnainen irtiotto voi olla henkisesti hyvinkin tärkeää, ettei sitten ajeta itseään sinne nurkkaan pedanttisella omistautumisella lajille. Dieetillä toki ollaan eri levelillä siinä tekemisessä ja omistautumisessa, mutta tällaiset dieetit kestävät aina sen yhden kauden, jonka jälkeen on jälleen aika palata normaalille harjoitusjaksolle.

Palataan vielä tähän loman aikaiseen treenaamiseen. Itse näen sen niin, että kukin tavallaan itse päättää, onko tarpeellista treenata ollessaan lomilla. Jos tuntuu siltä, ettei tarvetta ole, se on ehkä parempi silloin pitää paussia. Jos taas se treenaaminen itsessään tuo hyvän olon ja hyvän mielen, niin ehdottomasti. Sellainen pakonomainen tarve treenata ja elää pelkkää bodausta on tietysti hieman rankkaa varamasti mielelle, mutta meitä on moneen lähtöön ja sellaisetkin ihmiset varmasti saavat siitä totalitäärisesti bodymunkkeilusta niin paljon irti itselleen, että siksi sitä toteuttaa. Annetaan siis näidenkin munkkien tehdä mitä haluavat. Itse näen elämää myös sen harrastuksen ulkopuolella, joten en halua ihan koko elämääni upottaa siihen, vaan mielenkiinnon kohteita on salin ohella muitakin olemassa. Näin pidän sen halun yllä mennä uudestaan ja uudestaan treenaamaan.


Goodlifet herkullisina protskujauheina!

Olen tästä jo hehkuttanutkin, mutta hehkutetaan lisää. Noi herkulliset Goodlife-patukat ovat nykyään myös jauheina. Ihan kipeen herkullissta whey protskua. Testaa ihmeessä!

Ja hei, älkää unohtako ilmaista toimitusta! Tää on voimassa enää 15.5 saakka, eli kannattaa nyt hyödyntää ilmaiset toimitukset ja ostaa ihan mitä haluaa, pientä tai suurta pakettia!

Siellä on esim törkeen herkulliset Best Barit toukokuun tarjouksissa -40%. Käy poistamassa ne heti! 😀

Posted under Uncategorized

Add A Comment