Mika Nyyssölä

– giant killer –

Jun-3-2017

Takajalkajumpat Alonan kanssa!

Moikkis koikkis kaikille!

Ja oikein iloista lauantaita. Se on kesäkuu ja pikku hiljaa saisi kyllä kesäkin tulla tänne Suomeen. Poikkeuksellisen kylmää on ja lapissa esim sataa vielä lunta taivaalta. Toivotaan nyt, että edes juhannuksesta tulisi vähäluminen.

Tiistaina kävimme Alona Kuusiston kanssa puskemassa takareisijumpat Mayor’s Gymillä. Edellinen kohtaaminen Alonan kanssa oli vajaa kuukausi sitten, jolloin teimme etureidet todella tehokkaasti. Tällä kertaa oli vuorossa takareidet, joita rääkkäsimme jälleen todella paljon. Itselläni oli monta päivää takareidet arat tuon session jäljiltä. Tulemme jatkossakin treenaamaan lisää lihasryhmiä Alonan kanssa ja tsekataan ne Alonan suden kuopat treeneissä sekä yritämme löytää tehokkaita vaihtoehtoja sellaisiinkin ongelmiin, joita Alona on pitänyt mahdottomina aiemmin toteuttaa.

Takareidet vieläkin pumpissa!

Tällä kertaa siis hyökkäsimme takareisien kimppuun esiväsytystaktiikalla. Pääliike oli Sumoprässi mutta siinäkään ei tarvinnut mennä isoihin painoihin, sillä olimme todella tehokkaasti saaneet takareiskat väsytettyä ja näin pystyimme melkoisen pienillä painoilla pumppaamaan kovat sarjat alta pois. Paljon toistoja, paljon tuskaa ja paljon onnistumisia. Käy lukemassa Alonan fiilikset treenistä TÄÄLTÄ!

Tässä tuo video olkaa hyvät!

Loppuun sitten pieni muistutus Fitnesstukun juhlaviikoista. Nyt on sitten nimittäin tämä ja huominen enää aikaa hyödyntää nämä viimeiset upeat tarjoukset. Myös ilmainen toimitus päättyy huomenna klo 23:59. Off the Hook ja varsinkin minun suunnittelema uusi maku Bloody Berry on myynyt hurjan hyvin. 2 yhden hinnalla on hurjan hyvä tarjous Off the Hookista ja suosittelen lämpimästi, että hyödynnät nyt tuon diilin, vielä kun se on voimassa. Klikkaa vain kuvaa alla ja pääset Off the Hookiin käsiksi!

Chained Nutritionin upeat tuotteet ovat myös viimeisiä hetkiä tarjouksessa. Huomiseen iltaan aikaa klo 23:59. Tämän jälkeen palaamme arkeen eli nyt kannattaa aktivoitua ja tilata sieltä itselleen tarpeelliset lisäravinteet! Klikkaa kuvaa alla ja näet koko Chained Nutritionin valikoiman tarjouksineen!

Nyyssölä Bros

Eilinen Nyyssölä Bros treenit menivät loistavasti nimenomaan selälle! Nyt on selkä juuri kivasti domsseilla ja tuntee hyvin koko alueelta, että osui juuri sinne minne pitikin. Jukka pääsi maistamaan vähän isompia toistomääriä ja tykkäsin kyllä siitä fiiliksestä. Olen vahvasti sitä mieltä, että on pakko puskea paljon sarjoja ja toistoja, jotta saadaan lihas kasvamaan optimaalisesti. Sitä turhan helposti itsekin toisinaan jättää sarjan kesken. Vain silloin, kun päättää etukäteen montako toistoa on tehtävä per sarja, mennään sinne kivun toiselle puolelle ja oikeasti viedään sarjat loppuun. Helpot pois alta ja sen jälkeen pusketaan sinne epämiellyttävälle alueelle.

Jukalla on tinkimätön asenne aina treenaamiseen.

Jukalla tarttuu myös voima hyvin helposti, kun treenataan säännöllisesti ja laaditaan ruokavalio tukemaan kovaa treeniä. Siinä piilee kuitenkin helposti se vaara, että sarjapainot nousee ikään kuin salakavalasti liian isoiksi ja näin riskit loukkaantumisille kasvaa. Itse muistan hyvin nuoruudessani, miten voimaa tuli ja sitä halusi myös käyttää. Voima on tavallaan hyvä asia, mutta tavallaan hallitsemattomana se on riski. Itse pyrin nykyisin jopa välttämään voimalla nostamista, sillä usein joku paikka sitten vihlasee tai tunnen vääränlaista kipua kehossa seuraavina päivinä. Jopa luut saattavat särkeä, jos menen nostamaan isompaa malmia jossain liikkeessä, johon en ole kroppaani totuttanut. Ja luonnollisesti, kun treenivuosia on yli 25 mittarissa, paikat yksinkertaisesti vain väsyy ja nivelet kuluu. Kivuilta ei voi välttyä ja tässä tilanteessa pitääkin treenata todella järjen kanssa.

Eniweis, loistavat treenit saimme kasaan josta sitten tulee myöhemmin Nyyssölä Bros -Video. Ollaan siis kuulolla ja seurataan tilannetta. Ilmoittelemme tarkemmin ja julkaistaan materiaali kun se on valmis! Oikein miellyttävää viikonloppua kaikille, ei muuta kuin pannu kuumaksi ja katsomaan kun Alonaa rääkätään salilla! 😀

Posted under Uncategorized
  1. Ville Said,

    Aiotteko ottaa julkisesti kantaa sihien streamissä tapahtuneeseen riitaan? Asioiden hissuttelu ei näytä oikein toimivan..

    Olisiko Mikalla mitään ehdotuksia forkkujen kasvatukseen? Usein vai paljon kerrallaan harvoin? Millä liikkeillä tekisit?

    Onko vinkkejä toispuoleisten lihasten hoitoon? Itsellä oikealla puolella isompia lihaksia: ojentaja,latsi, vasemmalla haba,rinta ja puolierot varsinkin selässä ovat suuret. Mitähän näille vois tehdä?

    Kiitos hyvistä videoista, octanet lähti taas bannerin kautta tilaukseen ja hyvää kesää 🙂

  2. leka Said,

    Noniin.. viimehetkillä kun olin tilaamassa off the hookia niin sun maku oli loppuun myyty… toivottavasti sour apple on yhtä hyvää 🙂

  3. HeimoHuima Said,

    käytin pwo juomatarjouksen hyväks mutta listasta ei ollut saatavana suunnittelemaasi bloody berry makua :(( ei siis lukenut mitn että olisi loppu vaan yksinkertaisesti listasta puuttu koko tuote ja vaikka klikkasin bannerin kauttaki

  4. Mika Said,

    Ville: ollaanhan me kantaa otettu Twitchissä. Kannattaa seurata mua siellä: twitch.tv/nyyssis

    En tee forkkuja joten en oikein osaa neuvoa.

    Ihminen toimii pitkälti yhdessä, molemmat puolet. Tee sellaisia liikkeitä heikommallr puolelle missä vain se puoli liikkuu. Mä näen kuitenkin asian niin, että ajan kanssa kun lihas kasvaa, se toispuoleisuuskin katoaa.

  5. Mika Said,

    Heimohuima: Maku tod näk loppu varastolta

  6. Jarno Said,

    Itellä kans nivelet polvi kulunu ja kipuilee. Mikä on lyhin sarja mitä Mika teet jaloille? Itellä ollu 6 toistoa. Kannattaako mun ruveta vaan tekeen pitempää sarjaa ja enempi sarjoja. Vai vähempi sarjoja isommilla painoilla. Varmaan ensimmäinen vaihtoehto veikkaisin.

  7. Jarno Said,

    Ja onko kyykyt tarpeellisia. Teetkö ite kyykkyjä ollenkaan?

  8. Mika Said,

    Jarno: Lyhimmät sarjat on varmaan siinä 10 toistoa ja silloin meen aika isoilla painoilla. Harvemmin tosin nykyään jätän vain siihen, vaan teen esim superina siihen päälle jonkun toisen liikkeen. Suosittelen kyllä tekemään paljon toistoja sarjoissa, polvet kestää paremmin ja kyllä se lihas vaan saa rajua aktivaatiota. Älä kuitenkaan pelkää käyttää riittävän isoja painoja, kunhan siihen yhdistyy jotain apuliikkeitä esim tai erikoistekniikoita.

  9. Mika Said,

    Jarno: Kyykyistä sen verran, että jos nämä toimivat sinulla hyvin ja tuntuu, että saat hyvää vastetta liikkeestä, reidet ovat domsseilla (ei aina tarvitse olla) sopivasti ja teet todellakin loppuun asti liikkeen lihaksella. Tällöin kyykyt ovat hyviä sinulle. Tosin, jos kyykyissä pettää joku muu osa-alue ensin etkä pysty viemään reisille liikettä loppuun asti, niin silloin en koe, että kyykyt olisivat niin välttämättömiä kehonrakennusmielessä. Reisiin saadaan kyllä kokoa muillakin liikkeillä. Tärkein asia jalkojen treenaamisessa on, että viet treenit riittävän loppuun asti. Rasitat kohdelihasta riittävän paljon. Mitä liikkeitä sitten tuon asian saavuttamiseksi teet, on irrelevanttia.

Add A Comment