Mika Nyyssölä

– giant killer –

Apr-7-2017

Olkajumppia ja Disturbin eksklusiivista lisäalennusta

Heippa!

Vapaapäivä numero 2, joka meni Sportti Mekassa Karin kanssa treenatessa. Vedettiin erittäin hapokkaat olkapääjumpat, joista pidin tosi paljon. Hyvin simppelisti mentiin, kuten Karin kanssa ollaan usein totuttu menemään. Ylimääräiset krumeluurit pois ja perushyvät liikkeet käyttöön, joilla sitten pehmitetään liha.

Ensimmäisessä liikeparissa tehtiin viparit 15, pystärikone 20 ja vielä viparit 15 toistoa. Painoa lisättiin joka sarjaan pystärikoneeseen (vika sarja koko pakka). Viparit tehtiin 8kg kässäreillä alusta loppuun. Eli yhteen sarjaan tuli 50 toistoa. Kokonaisuudessaan sarjoja tuli 7 kappaletta (350 toistoa).

Toinen liikepari oli ristikkäistaljassa takaolkapäät narulla, veto kohti kasvoja sekä jälleen vipareita 5 kilon levypainoilla. 30+20 toistoa ja 5 sarjaa. Ihan loppuun vielä smithissä 5 sarjaa olankohautuksia 20 toistoa per sarja.

Kari ja minä, takana oikealla tuo ekan liikeparin pystärilaite!

Hyvin saimme treenit osumaan juuri olkapäille. Sarjoja ja toistoja tuli paljon, mutta ne rytmitettiin niin, ettei missään vaiheessa iskenyt sellainen totaalikuolema. Pienen pieni tauko liikeparien välissä riittää juuri ja juuri poistamaan sen verran maitohappoa lihaksesta, että sitä pystyy puskemaan yhden setin läpi poltteesta huolimatta. Väsymys iski vasta viiveellä. Ja nyt himassa huomaa, että olkapäät ovat mukavasti hellänä.

Uskoisin, että hurjan moni pysyttelee vallan 8-12 toiston sisällä oli liike sitten mikä tahansa. Itse olen huomannut, ettei se riitä minulle, eikä riitä Karillekaan. Käytämme toki isoja painoja myös, mutta silti pyrimme puskemaan toistoissa aina yli 10 toiston. Ja jos esim liike jää alle 10 toiston, siihen päälle tehdään jotain lisää. Kun emme ole hankkimassa pelkästään voimaa treeneissämme, muodon kehittäminen ainakin Karin ja minun osalta tuntuu vaativan melkoiset määrät toistoja.

Intensiivisempään treeniin pitää totutella varovaisesti. Lihakset oppii uudet metkut ja tykkää ajan kanssa, kun niitä rääkätään volyymilla, mutta se ei tapahdu yhdessä yössä. Kun lisätään radikaalisti toistomääriä, kannattaa aivan alussa valita hyvin maltilliset painot. Eli lähdetään pienillä raudoilla liikkeelle ja katsotaan minkälaiset lihassäryt treeneistä syntyy. Jos niitä ei tule tai et saa mitään poltetta aikaseksi, on painot silloin liian pienet. Muutamien yritysten kuluttua löydät kyllä sopivat painot työsarjoihin ja siitä vaan progressiivisesti lisäämään vastusta.

***

Hei, ja sit aivan superhienoon juttuun käsiksi. Nimittäin sain järkättyä eksklusiivisen lisätarjouksen Häiriöpäivän tarjouksiin. Kyllä!!! 😀 BOOM!! Nyt jo alennettujen Häiriöpäivä -tuotteiden lisäksi saat vielä 20% lisäalennuksen koodilla: NYYSSIS. Voimassa 9.4 saakka ja toimii siis vain Häiriöpäivän tuotteiden kanssa. Klikkaa kuvaa alla!

Suosittelen todellakin tsekkaamaan noita tarjouksia, kun vielä saat jo alennettujen tuotteiden lisäksi -20% extra-alennusta niin nyt lähtee sitten HALVALLA!! Huh. Tällaisia tarjouksia ei tule vastaan missään muualla, kuin Nyyssiksen blogissa. Mä pyrin aina järkkäämään jotain pientä kivaa lukijoilleni, koska minulle on tärkeää, että te tulette tänne lukemaan, kommentoimaan ja seuraamaan uskollisesti meikäläisen edesottamuksia. Olen siitä erittäin iloinen. Blogi on pyörinyt yli 10 vuotta ja se on varmaan jo ennätys tällä saralla. Ilman lukijoita tuskin olisi blogeja eikä varmasti olisi minunkaan blogia olemassa.

Se, että tälläkin iän vanhalla blogilla on yhä uskolliset lukijansa ja seuraajansa on minulle iso asia. Yritän yhä puskea uusia juttuja ja vinkkejä ulos vähintään pari kertaa viikossa. Välillä bloggauksia tulee enemmän ja välillä hieman vähemmän. Pyrin kuitenkin melkoisen säännölliseen päivitykseen blogissa, koska ei tätä lukisi niin paljon jengi, jos en olisi tämän suhteen aktiivinen.

Yes, eli kiitos jälleen TE lukijat. Te teette tämän mahdolliseksi ja siksi teitä varten pistetään pieniä herkkuja ulos, kuten tuo lisäalennus. BOOM! 😀 Mika kiittää. <3

Posted under Uncategorized
  1. Antti Said,

    Miten tällaiset rajut volyymitreenit soveltuvat mielestäsi dieetille? Kerkeääkö lihas palautua ja teetkö itse paljon erikoistekniikoita (rest pause, pudotukset) myös miinuskaloreilla?

  2. Mika Said,

    Antti: Mä en muuta dieetillä tehnytkään kuin volyymia. Voimailu dieetillä on erittäin riskialtista, sillä keho on loukkaantumisherkässä tilassa.

Add A Comment